دستگاه فرز چهار محور CNC

دستگاه تراش CNC

دستگاه فرز چهار محور CNC

قطعه‌سازی با دستگاه‌های تراش و فرز CNC موجب تولید قطعات با کیفیت در کمترین زمان می‌شود. از ‌آن‌جایی که کنترل و هدایت ماشین‌ آلات CNC توسط کیت های کامپیوتری و اتوماسیون ابزار دقیق صورت ‌می‌گیرد، بنابراین عملیات برش و تراش با دقت و ظرافت انجام می‌شود، البته مهارت کاربر و تکنولوژی دستگاه CNC نیز نقش مهمی در ساخت و تراش دارد.
شرکت صنعت گستر معراج در زمینه قطعه‌سازی و ارائه خدمات فرز CNC فعالیت می‌کند، از جمله خدمات این کارگاه صنعتی می‌توان به طراحی و ساخت قطعات فلزی و پلی‌آمید، فرز، تراش، خان‌کشی قطعات هزار خار و فرز CNC قطعات در اندازه‌های800x500x500 و 600x500x500 میلی‌متر اشاره کرد.

 خدمات دستگاه فرز چهار محور CNC

  ارائه مشاوره در زمينه ی طراحی و ساخت قطعات صنعتی

  طراحی، مهندسی معكوس و ساخت انواع قطعات صنعتی

  ساخت انواع قطعات مخابراتی از قبيل جعبه، كيس و رک های مخابراتی

  ساخت انواع آنتن های موجبری، هورن و رفلكتوری

انجام کلیه خدمات فرز CNC چهار محور شامل ساخت قطعات صنعتی خاص، ساخت انواع قالب های چوبی و آلومینیومی ریخته گری، ماشین کاری سوپر آلیاژها، سری تراشی و… در شرکت صنعت گستر معراج فراهم می باشد. بخش ماشین سازی و خدمات فرز CNC شرکت صنعت گستر معراج با در اختیار داشتن پرسنل مجرب و مجموعه ای کامل و متنوع از ماشین های ابزار سبک و سنگین آماده ارائه انواع خدمات ماشین کاری می باشد.

همچنین بخش مهندسی معکوس مجموعه قادر به طراحی انواع قطعات صنعتی شما مشتریان عزیز با نرم افزارهای روز دنیا مانند Solid works و Catia می باشد.
کلیه برنامه های فرزکاری با نرم افزار قدرتمند Power Mill 2018 انجام می پذیرد.

cnc4m

نحوه حرکت محور ها در دستگاه فرز CNC

در دستگاه های تراش عادی دو محور x و z وجود دارد. عموما محور Z در تراش CNC بر روی ریل خود حمل کننده تارت و ابزار ها می باشد که با نزدیک شدن به سه نظام سوار شده بر روی اسپیندل عمل براده برداری صورت می گیرد. اما محور Z در دستگاه های فرز CNC با حمل اسپیندل بر روی خود و چرخش ابزار عمل براده برداری را صورت می دهد. در دستگاه های فرز CNC عمودی سه محور محور Z با تغییر ارتفاع خود در راستای حرکت عملیات های ماشین کاری را به ثمر برساند.
دستگاه فرز CNC سه محور عمودی برخلاف تصور خیلی از افراد محور Z آن ثابت است. یعنی حین عملیات های ماشین کاری مختلف کله گی (اصطلاح صنعتکاران CNC) محور Z بدون حرکت جانبی (همانطور که اشاره شد محور Z فقط در راستای ارتفاع حرکت رفت و برگشتی دارد) باقی می ماند. در اصل این حرکت های محور X و Y هستند که که عملیات ساخت کانتور ها و مسیر های برش و براده برداری از قطعه را تکمیل می کنند.

محورها حرکت های همزمان دو محور مانند X و Y یا Z و X و… که منجر به تشکیل یک مسیر براده برداری مشخص می شود) در دستگاه های تراش دو محور X و Z با حرکت همزمان خود می توانند یک مسیر براده برداری غیر خطی مانند منحنی تشکیل دهند. در دستگاه های فرز CNC سه محور این کار را محور های X و Y انجام می دهند.

مزایا ماشین‌های فرز CNC

 امکان ایجاد طرح‌های پیچیده

 امکان کنترل دستگاه توسط افراد کم تجربه

 ایجاد ایمنی بالا برای کاربر

 امکان ویرایش طراح داده شده قبل از اجرا توسط کنترلر

 امکان ماشین‌کاری دائم و ۲۴ ساعته

 امکان ماشین‌کاری با دقت بسیار بالا

 امکان ماشین‌کاری با سرعت بسیار بالا

 امکان شبیه‌ سازی عملیات ماشین‌کاری قبل از اجرا توسط کنترلر

خصوصیات فرز CNC

از خصوصیات فرز CNC می توان درجات آزادی بالا و حرکت با آزادی عمل بیشتر نام برد، به این ترتیب که نسبت به تراش CNC، دستگاه فرز CNC قدرت مانور بیشتری بر روی قطعه کار خواهد داشت. دستگاه فرز CNC قابلیت انجام عملیات ماشین کاری پیچیده تری نسبت به تراش CNC دارند. در ضمن ماشین های فرز CNC توانایی ماشین کاری بر روی انواع قالب ها را دارند. ماشین های فرز بر حسب قرارگیری ابزارشان به انواع مختلفی دسته بندی می گردد. از جمله این نوع ماشین ها، ماشین های فرز افقی، ماشین های فرز عمودی و ماشین های یونیورسال می باشند.